Terenowo-szosowy
Komfort & Obiekty zabytkowe i kulturowe
5690 zł
dojazd własny 5 290 zł
Austria, Włochy
Cały szlak z Salzburga do Grado nad Adriatykiem; oraz region winiarski Collio; San Daniele del Friuli, jezioro Millstätter See
Podróż rowerowa Alpe-Adria, z Salzburga do Grado nad Adriatykiem, to wspaniała przygoda, która pozwala urzeczywistnić marzenie wielu rowerzystów – przekroczenie Alp z północy na południe – nie wymagając przy tym specjalnych umiejętności technicznych, pozostając jednak, jak przystało na przejazd przez Alpy pewnym wyzwaniem kondycyjnym.
Ta podróż bezpiecznymi ścieżkami rowerowymi, oprócz niezwykłych walorów krajobrazowych, daje możliwość odwiedzenia zróżnicowanych kulturowo i cennych historycznie miast i regionów.
Wyprawa rozpoczyna się w Salzburgu i prowadzi najpierw wzdłuż malowniczej doliny Salzachtal, aż do Bischofshofen, gdzie w wiosennej edycji rozpoczynają się dwa alternatywne do głównego szlaku etapy podróży. Trasa prowadzi w kierunku doliny rzeki Enns, i dalej na największą alpejską przełęcz zaplanowaną na trasie – Radstädter Tauernpass, przebiegającą przez centrum alpejskiego kurortu Obertauern. Dalej wsród zachwycających alpejskich krajobrazów przez słynący ze średniowiecznych zamków i miasteczek region Lungau, szlak prowadzi do Karyntii. Tu nad jeziorem Millstätter See łączy się z naszym klasycznym wariantem Alpe-Adria.
Dalej wśród wysokogórskich krajobrazów Karyntii, wzdłuż alpejskich dolin i jezior dociera do granicy austriacko-włoskiej.
We Włoszech szlak biegnie w regionie Friuli-Wenecja Julijska, początkowo, wśród Alp Karnickich i Julijskich, widokową ścieżką po dawnej linii kolejowej. Ostatnie dwa etapy to podróż przez zupełnie płaską nizinę Wenecką, przez rolnicze i winiarskie regiony, aż do finału nad Adriatykiem – rybackiego miasteczka Grado.
© Copyright by Biuro Turystyczne Rowerzysta-Podróżnik
Podróż dzień po dniu
Do Salzburga – posadowionego u podnóża Alp – przybędziemy około południa i kolejną część dnia poświęcimy na jego zwiedzanie.
Starówka Salzburga jest jedną z najpiękniejszych na świecie. Bogactwo architektoniczne, obejmujące budowle średniowieczne, romańskie, renesansowe, barokowe, a także klasycystyczne, przyczyniło się do wpisania tej części miasta na listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO.
Warto wypić tu kawę, np. w słynnej Cafe Tomaselli, najstarszej działającej kawiarni Europy zachodniej, ulubionym miejscu spotkań zarówno W.A. Mozarta, jak i innego słynnego kompozytora austriackiego J.Haydna.
Naocznym znakiem rozpoznawczym miasta, jest twierdza Hohensalzburg, zbudowana w 1077 roku, potężna budowla wznosi się nad starówką. Jest to największa w całości zachowana forteca w Europie Środkowej – nigdy nie została zdobyta.
Salzburg na całym świecie znany jest przede wszystkim jako miejsce narodzin Wolfganga Amadeusza Mozarta. Blisko ćwierć wieku mieszkał tam Mozart, co dokumentuje pieczołowicie restaurowany dobytek kultury materialnej i duchowej, domy, mieszkania, portrety, listy, liczne kompozycje. Wszystko to można obejrzeć lub wysłuchać w zabytkowych wnętrzach, w których „czas się zatrzymał”. ©
ZwińSalzburg – Hellbrunn – Hallein – Golling – Bluntautal – Werfen – Bischofshofen
Pierwszy etap podróży Alpe-Adria prowadzi z Salzburga do miejscowości St. Johan in Pongau. Cały czas na południe doliną rzeki Salzach, w górę jej biegu, w otoczeniu Północnych Alp Wapiennych, będziemy jechać lekko wznoszącym się szlakiem, podziwiając wokół górskie ściany, wodospady, doliny i wąwozy, a wśród nich wioski i miasteczka, zabytkowe pałace i zamki.
Tuż po wyjeździe z Salzburga odwiedzimy jeden z najwspanialszych pałaców renesansowych po północnej stronie Alp – zbudowany w 1612 roku u podnóża góry Hellbruńskiej jako letnia rezydencja księcia arcybiskupa Salzburga – pałac Hellbrunn ze słynnymi wodnymi ogrodami.
Dalej udamy się do miasteczka Hallein, ze starówką pełną zabytkowych kamienic i placyków. Miasto rozwinęło się dzięki wydobyciu soli, którą odkryli i wydobywali tutaj już 2500 tyś. lat temu Celtowie.
W okolicach miejscowości Golling zobaczymy wysoki na 80 metrów wodospad. Krótka, odświeżająca wędrówka w górę specjalnie przygotowanym szlakiem, pozwala dotrzeć do samego źródła wodospadu. Pojedziemy także w głąb malowniczej doliny Bluntautal, prowadzącej wzdłuż potoku Torrener Ache, gdzie w krystalicznie czystych jeziorkach odbijają się alpejskie szczyty.
Za Golling czeka nas krótki podjazd na położoną na wysokości 552 m n.p.m, pomiędzy pasmami Tennengebirge i Hagengebirge, przełęcz Lueg. Stąd trasa prowadzi imponującą wąską doliną wśród wznoszących się niemal pionowo na wysokość 1 000 metrów skał do miejscowości Werfen. Tutaj na wysokiej skale stoi zbudowany w XI wieku potężny, obronny zamek Hohenwerfen. Widokowo położony w otoczeniu Alp Berchtesgadeńskich i masywu gór Tennengebirge, znany jest z produkcji filmowych.
Na koniec odwiedzimy Bischofshofen, alpejskie miasteczko znane przede wszystkim z odbywającego się tutaj Turnieju Czterech Skoczni. ©
ZwińBischofshofen – Altenmarkt im Pongau – Radstadt – Untertauern – Obertauern
Dzisiejszy dzień, to jeden z punktów kulminacyjnych całej podróży Alpe Adria. Dziś bowiem pokonamy największą alpejską przełęcz zaplanowaną na trasie – Radstädter Tauernpass.
Droga przez nią stanowi jedną z najważniejszych historycznie przepraw alpejskich. Ma swoje korzenie już w czasach celtyckich. Mocno rozbudowana przez Rzymian – rzymska droga cesarska Virunum – Iuvavum.
Główna droga przez przełęcz prowadzi z miejscowości Radstadt w dolinie rzeki Enns w regionie Pongau do miejscowości Mauterndorf w regionie Lungau i dalej do Karyntii.
Z Bischofshofen pojedziemy szlakiem Eurovelo w kierunku Altenmarkt im Pongau, i dalej doliną rzeki Enns z zapierającymi widokami na pasmo Dachstein dojedziemy do Radstadt.
To pełne uroku miasteczko o tysiącletniej historii, położone przy jednej z najważniejszych alpejskich przepraw i otoczone panoramicznymi alpejskimi widokami.
Stąd rozpoczniemy drogę na przełęcz, prowadzącą przez dolinę Taurachtal. Początkowe 10 kilometrów to zachwycająca alpejskimi widokami, na pasma Schladminger Tauern i Radstädter Tauern, łagodnie wznosząca się, ścieżka nad brzegiem rzeki Taurach (Nördliche Taurach).
Za Unterntauern rozpoczyna się ostatnia trudniejsza część podjazdu. Najpierw imponująca wąska droga prowadzi między skałami przez wąwóz Taurachklamm, potem widoki stają się coraz bardziej panoramiczne.
Chętni mogą zdecydować się na krótki odjazd do pięknie położonego schroniska na hali Gnadenalm i spróbować oryginalnych salzburskich i alpejskich smakołyków. Produkcja sera z mleka od wypasanych tutaj każdego lata alpejskich krów, ma kilkusetletnią tradycję.
Dzisiejsza trasa kończy się na szczycie przełęczy (1738 m n.p.m.), albowiem przełęcz znajduje się w samym centrum alpejskiego kurortu Obertauern. Zdecydowanie warto spędzić tu dłużą chwilę i popatrzeć na otaczające miasteczko, imponujące wysoko alpejskie krajobrazy. ©
ZwińObertauern – Mauterndorf – Innerkrems – Gmünd – Seeboden – Millstätter See
Dzisiejszy odcinek podróży prowadzi już po południowej stronie Alp. W pierwszej części zobaczymy salzburski region Lungau, a w drugiej wjedziemy do kolejnej austriackiej prowincji Karyntii.
Dzisiejsza trasa zapewnia olbrzymią różnorodność pięknych alpejskich krajobrazów i mimo, że odcinek jest dość długi to 70% trasy ma tendencję w dół, a podjazdy poza krótkimi odcinkami są łagodne.
Na początek czeka nas kilkanaście kilometrów zjazdu z Obertauern do Mauterndorf. Pojedziemy w dół znów doliną rzeki Taurach – tym razem południowego Taurach, zwanego też Lungauer Taurach. Część trasy prowadzi szutrową ścieżką nad potokiem, zapewniającą mnóstwo fotograficznych alpejskich widoków.
Region Lungau, położony przy ważnych szlakach handlowych, z północy do Italii, słynie z bogatych, urzekających średniowieczną atmosferą, miasteczek i średniowiecznych zamków, które dziś zobaczymy.
Zamek w Mauterndorf, na końcu doliny Taurach, wznosi się na skale otoczony naturalnym pięknem gór. Witał kupców, łobuzów i podróżników w drodze przez region Lungau i był przez lata punktem poboru opłat celnych. Położone u jego stóp miasteczko zachwyca historycznymi, wysmakowanymi kamienicami.
Zobaczymy także jeden z najpiękniejszych zamków alpejskich – legendarny zamek Moosham, wznoszący się nad doliną rzeki Mur na skalistym wzgórzu, a także średniowieczny zamek w zabytkowym Gmünd, nazywanym miastem artystów. Doskonale zachowana starówka Gmünd z kilkusetletnimi, odrestaurowanymi mieszczańskimi kamienicami, tworzy niespotykaną średniowieczną atmosferę.
Główny dzisiejszy podjazd do Schönfeld i Innerkrems, prowadzi spokojną drogą, łagodnie wznosząca się i wijącą wśród alpejskich pól i łąk, w towarzystwie dzwonków krów. Zmieniający się krajobraz, z bardziej łagodnymi trawiastymi grzbietami jest geologiczną rzadkością w Alpach. Charakterystyczne zaokrąglone wzgórza, położonego w okolicy Innerkrems, pasma górskiego Karyntii, są chronione przez UNESCO w ramach Parku Biosfery Nockberge
Karyntia słynie z malowniczo położonych jezior i dzisiejszy dzień zakończymy nad jednym z nich. Pojedziemy panoramicznymi ścieżkami poprowadzonymi nad brzegiem jeziora Millstätter See. Osłonięte od północy wysokim pasmem gór, słoneczne jezioro Millstätter See jest drugim największym i najgłębszym jeziorem w Karyntii. Zatrzymamy się w jednym z miasteczek położonych nad samym jego brzegiem. ©
ZwińDöbriach – Kellerberg – Villach – Arnoldstein – Maglern – Tarvisio
Dzisiaj kolejny dzień w otoczeniu alpejskich krajobrazów. Udajemy się w kierunku granicy austriacko-włoskiej, którą przekroczymy pod koniec dnia i nocleg spędzimy już we Włoszech.
Początkowo jeszcze nad brzegiem jeziora Millstätter See, po kilku kilometrach czeka nas jedyny dzisiaj wymagający podjazd – na odcinku około 4 kilometrów będzie do pokonania 240 metrów przewyższenia. Tuż za nim nagroda – spektakularny zjazd do doliny Drawy. Ścieżką rowerową nad samym brzegiem rzeki, dojedziemy do Villach, drugiego największego miasta Karyntii. Obejrzymy centralny plac miasta z kolorowymi kamieniczkami i zabytkowym kościołem św. Jakuba z najwyższą w Karyntii – 94 metrową kościelną wieżą.
Pojedziemy dalej z widokami na okazałe, skaliste szczyty Alp Gailtalskich. Za Villach opuścimy dolinę Drawy a szlak prowadzi wzdłuż jej dopływu, rzeki Gail. Mijając liczne małe miejscowości, będziemy zbliżać się do granicy austriacko-włoskiej. Trasa przebiega tutaj częściowo w będącym pod ochroną parku naturalnym Dobratch, z imponującym grzbietem skalnym Dobratch.
Za miejscowością Thörl-Maglern, przekraczamy granicę i wjeżdżamy do włoskiego regionu Friuli-Wenecja Julijska. Po około 7 kilometrach jazdy wśród skalistych ścian, dotrzemy do Tarvisio, znanego kurortu położonego w dolinie Val Canale, którą od północy otaczają pasma górskie Karawanek i Alp Karnickich, a od południa Alpy Julijskie.
Ze względu na przygraniczną lokalizację miasto i region ma ciekawy charakter, który tworzy mieszanina wpływów kulturowych trzech nacji: Włoch, Austrii i Słowenii.
We Włoszech, tuż za granicą rozpoczyna się wyjątkowo urokliwa część podróży szlakiem Alpe-Adria, poprowadzona ścieżką rowerową po dawnej linii kolejowej. Ścieżka wije się w wąskiej dolinie, czasami dołem, czasami wysoko po górskich zboczach, przez liczne tunele i mostki.
Na nocleg zatrzymamy się w Tarvisio, alpejskim kurorcie w dolinie Val Canale. Nadszedł czas na włoską kolację 🙂 ©
ZwińTarvisio – Malborghetto – Pontebba – Dogna – Chiusaforte – Moggio Udinese – Carnia – Venzone – Bordano – Gemona del Friuli – San Daniele del Friuli
Ostatni odcinek wśród górskich – alpejskich krajobrazów, dość długi, ale profil trasy prowadzi wyraźnie w dół. Większa część dzisiejszej podróży przebiega doliną Canal del Ferro, wzdłuż rzeki Fella. Dolina oddziela dwa alpejskie pasma – Alpy Julijskie i Karnickie. Pojedziemy znów świetnie przygotowaną ścieżką rowerową – dawnym szlakiem kolejowym – podziwiając gęsto zalesiony, friulski, alpejski krajobraz.
Raz po raz mijając małe górskie miasteczka o długiej historii jak Malborghetto, Pontebba, Dogna, Chiusaforte, Resiutta, Moggio Udinese, czy Venzone. Venzone – średniowieczne miasto zbudowane po 1976 roku – to pomnik narodowy, jeden z najwspanialszych przykładów restauracji w zakresie architektury i sztuki. Zniszczone doszczętnie w czasie tragicznego trzęsienia ziemi w maju 1976 roku miasteczko zostało od podstaw odbudowane tak, jak wyglądało w średniowieczu.
Za potężnymi obronnymi murami stoją zabytkowe budowle – katedra św. Andrzeja, ratusz mieszczący się w okazałym wenecko-gotyckim pałacu, czy tajemnicza kaplica św. Michała, w której można zobaczyć słynne mumie z Venzone. Sam Napoleon podobno przyjechał tu specjalnie by je obejrzeć. Pierwsze doskonale zmumifikowane ciała odkopano tu już w 1647 roku. W sumie 42 mumie, z których w trzęsieniu ziemi przetrwało tylko kilka. Była wśród nich także mumia księcia Bolesława Bytomskiego – jednego z ostatnich Piastów.
Za Venzone krajobraz już istotnie się zmieni. Powoli zaczniemy wjeżdżać w region Niziny Weneckiej. Znów nieco odjedziemy od głównego szlaku Alpe-Adria i na nocleg zatrzymamy się w okolicy miasteczka San Daniele del Friuli. To region gdzie wytwarza się słynną włoską szynkę Prosciutto di San Daniele. Oczywiście należy ją skosztować w jednej z lokalnych prosciutterii, bo mimo, że jada się ją na całym świecie, to tylko w San Daniele jest odpowiednio cienko pokrojona. ©
ZwińSan Daniele del Friuli – Udine – Lovaria – Buttrio – Manzano – Corno di Rosazzo – Capriva del Friuli
Dzisiaj czeka nas spokojna trasa z nielicznymi pagórkami.
Przedpołudniem dotrzemy do jednego z największych miast regionu Friuli-Wenecja Julijska, historycznej jego stolicy – Udine. Po drodze przejedziemy jeszcze przez kilka maleńkich, ale swoją historią sięgających czasów wczesnochrześcijańskich, miasteczek. W Udine zatrzymamy się na dłużej aby dokładniej zwidzieć to bogate, pełne pięknych zabytków miasto. Prawie 400 lat panowania Republiki Weneckiej, zostawiło swój ślad między innymi w architekturze. Zobaczymy przepiękne pałace jak Loggia del Lionello, czy Loggia di S. Giovanni, z charakterystyczną wieżą zegarową, czy słynny Plac Wolności (Piazza Libertà) jeden z najwspanialszych placów z czasów Weneckich w Italii. Charakterystycznym punktem miasta, jest położony na wzgórzu, zbudowany w XVI wieku zamek, skąd przy dobrej pogodzie, można już zobaczyć Adriatyk. Uliczki zabytkowej części Udine są pełne sklepów, barów i kafejek, gdzie absolutnie warto zatrzymać się na chwilę.
Za Udine znów odbijemy od głównego szlaku Alpe-Adria, aby zakończyć dzień w winiarskim regionie Collio. Pojedziemy dróżkami wśród falujących pól winorośli, mijając mniejsze i większe osady z kamienną architekturą.
Region Collio, doceniany przez koneserów wina, ukryty skarb włoskiego winiarstwa. Słynie przede wszystkim z wyśmienitych win białych, podobno najlepszych we Włoszech, stosownie więc będzie należało zakończyć ten dzień. ©
ZwińCapriva del Friuli – Palmanova – Cervignano del Friuli – Aquileia – Grado – Grado-Pineta
Grand finale – docieramy nad Adriatyk.
Rano opuścimy wzgórza winiarskiego regionu Collio i dalej pojedziemy wśród trzcin i kanałów, przez rolniczą, płaską nizinę Wenecką. Po drodze odwiedzimy wpisane na listę UNESCO miasto Palmanova – zwane miastem idealnym. Zostało zbudowane w XVI wieku w kształcie dziewięcioramiennej gwiazdy i ten perfekcyjnie symetryczny układ urbanistyczny z czasów renesansu, można oglądać do dziś w niezmienionej formie.
Przed dotarciem nad Adriatyk zobaczymy jeszcze jedno, niezwykle cenne i również wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, miasteczko Akwileja (Aquileia). Dziś mała osada, w początkach swojego istnienia była jedną z największych metropolii wczesnochrześcijańskich na świecie. Najcenniejszym zabytkiem jest znajdująca się w katedrze, świetnie zachowana, pochodząca z IV wieku mozaika, największa tego typu na świecie.
Wyjeżdżając z Akwileji coraz wyraźniej poczujemy morską bryzę, niebawem dotrzemy do celu, położonego na lagunie Grado. Zwane północnym krewnym Wenecji, w czasach wczesnochrześcijańskich było od niej większe.
Dzisiaj to z jednej strony rybacki port z kanałami pełnymi łódek oraz ładną małą starówką, a także wakacyjny kurort z rozległymi piaszczystymi plażami. ©
ZwińInformacje o trasie
Alpe Adria to jedna z łatwiejszych tras przekraczających Alpy z północy na południe, czyli tzw. transalp. Trasa w większości prowadzi bardzo dobrze przygotowanymi ścieżkami rowerowymi i przeznaczona jest dla rowerzystów średniozaawansowanych. Patrząc na całkowity profil trasy, łączna długość odcinków prowadzących w dół, przewyższa długość odcinków pod górę. Jednak trasa prowadzi w terenie górskim (szczególnie pierwsze 5 dni) i wymaga zdolności pokonywania do 1 000 m przewyższenia do góry dziennie – niżej prezentujemy profile dziennych odcinków. Szlak, szczególnie we Włoszech, prowadzi przez kilka, specjalnie przygotowanych dla rowerzystów tuneli, konieczne jest więc posiadanie oświetlenia.
Całkowita długość trasy: ok. 520
Całkowite przewyższenie: ok. 5 750 m
Czas trwania podróży: 10 dni
Liczba dni na rowerze: 7 dni
Kondycja fizyczna:
Umiejętności techniczne:
Typ roweru: gravel, trekking, górski
Nawierzchnia: 80% ścieżki asfaltowe, 20 % ścieżki szutrowe
Dystanse i profile tras dzień po dniu
Dzień 2 | Dystans: 70 km | Całkowite przewyższenie: 740 m
Dzień 3 | Dystans: 52 km | Całkowite przewyższenie: 1480 m
Dzień 4 | Dystans: 65 km lub 94 km | Całkowite przewyższenie: 945 m lub 1350 m
Dzień 5 | Dystans: 70 km | Całkowite przewyższenie: 815 m
Dzień 6 | Dystans: 94 km | Całkowite przewyższenie: 680 m
Dzień 7 | Dystans: 79 km | Całkowite przewyższenie: 560 m
Dzień 8 | Dystans: 61 km | Całkowite przewyższenie: 130 m
Cena i warunki
Kategoria noclegów: Komfort & Obiekty zabytkowe i kulturowe
Specyfika każdej naszej podróży, zawiera się między innymi w celowo i z namysłem dobranych miejscach noclegowych, tak aby były silnie wpisane w kulturę regionu po którym podróżujemy i współgrały z tematem przewodnim podróży.
Noclegi podczas podróży Alpe-Adria zaplanowaliśmy w tradycyjnych alpejskich pensjonatach i hotelach. W winiarskim regionie Collio, będziemy nocować we włoskiej lokalnej winnicy.
Wszystkie noclegi w kategorii komfort, a więc w hotelach o standardzie 3-gwiazdek lub pensjonatach o standardzie co najmniej 3 gwiazdek.
Zdjęcia z zaplanowanych miejsc noclegowych w podróży Alpe-Adria można obejrzeć w zakładce obok: NOCLEGI – ZDJĘCIA
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami naszej kategoryzacji noclegów w zakładce O podróżach rowerowych/Noclegi – tutaj.
Cena: 5690 PLN brutto
Cena obejmuje:
*Do ceny wyjazdu doliczona zostanie obowiązkowa składka w wysokości 10 PLN, którą biuro będzie w całości odprowadzać na TURYSTYCZNY FUNDUSZ GWARANCYJNY (TFG) oraz 10 PLN na TURYSTYCZNY FUNDUSZ POMOCOWY (TFP).
Informacje dodatkowe:
Dodatkowa opcja
Istnieje możliwość dojazdu własnego – samolotem/pociągiem. Dojazd do Salzburga. Powrót z Triestu (lotnisko oddalone ok 23 km od Grado)
Cena przy dojeździe własnym: 5 290 PLN + koszt biletu lotniczego/pociągu
Termin: 31 maja – 8 czerwca 2025
Cena obejmuje:
Informacje dodatkowe:
Niżej przedstawiamy przykładowe dostępne połączenia lotnicze, w dniu rozpoczęcia podróży do Salzburga oraz loty powrotne do Polski z Triestu we Włoszech w dniu 09.06.2025. Uczestnicy jednak czasami decydują się na wcześniejszy przylot do Salzburga lub późniejszy wylot, w celu zwiedzania miasta, czy pewności dotarcia na czas na rozpoczęcie podróży.
Przykładowe połączenie lotnicze z Warszawy:
31.05.2025 – Lufthansa | 06:40 – 13:20 | Warszawa – Frankfurt – Salzburg | ok. 880 PLN
08.06.2025 – Lufthansa | 14:45 – 22:25 | Triest – Frankfurt – Warszawa | ok. 580 PLN
(koszt na dzień 10.12.2024)
Przykładowe połączenie lotnicze z Krakowa:
31.05.2025 – Lufthansa | 06:10 – 09:55 | Kraków – Frankfurt – Salzburg | ok. 980 PLN
08.06.2025 – Lufthansa | 14:45 – 23:45 | Triest – Frankfurt – Kraków | ok. 500 PLN
(koszt na dzień 10.12.2024)
Przykładowe połączenie lotnicze z Wrocławia:
31.05.2025 – Lufthansa | 06:20 – 09:55 | Wrocław – Frankfurt – Salzburg | ok. 630 PLN
08.06.2025 – Ryanair | 11:00 – 15:40 | Triest – Bruksela – Wrocław | ok. 420 PLN
(koszt na dzień 10.12.2024)
Przykładowe połączenie lotnicze z Poznania:
31.05.2025 – Lufthansa | 06:15 – 09:55 | Poznań – Frankfurt – Salzburg | ok. 650 PLN
08.06.2025 – ITA + Wizzair | 11:15 – 16:35 | Triest – Rzym Fiumicino – Poznań | ok. 550 PLN
(koszt na dzień 10.12.2024)
Przykładowe połączenie lotnicze z Gdańska:
31.05.2025 – SAS | 14:25 – 18:45 | Gdańsk – Kopenhaga – Salzburg | ok. 580 PLN
08.06.2025 – Lufthansa | 14:45 – 22:00 | Triest – Frankfurt – Gdańsk | ok. 830 PLN
(koszt na dzień 10.12.2024)
Share the post "Alpe Adria – transalp z Salzburga do Grado nad Adriatykiem | edycja specjalna przez Obertauern"
Zapisz się do naszego newslettera
Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera oraz przekazywania mi przez Biuro Turystyczne Rowerzysta-Podróżnik informacji o niezamówionej ofercie za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Swoje dane podaję dobrowolnie i mam świadomość przysługującego mi prawa dostępu do treści danych, zmieniania ich oraz odwołania zgodny w dowolnym czasie, zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce Prywatności (kliknij tutaj).